Langston Hughes "Lament For Dark People / Žalozpěv za černý lid"



Lament For Dark People

I was a red man one time,
But the white man came.
I was a black man, too,
But the white man came.

They drove me out of the forest.
They took me away from the jungle.
I lost my trees.
I lost my silver moons.

Now they’ve caged me
In the circus of civilization.
Now I herd with the many—
Caged in the circus of civilization.

 
"Žalozpěv za černý lid"

Byl jsem jednou rudoch,
ale přišli běloši.
Byl jsem i černoch,
ale přišli běloši.

Vyhnali mě z pralesa.
Vyvlekli z džungle.
Ztratil jsem své stromy.
Ztratil jsem své stříbrné luny.

Jsem teď zavřený do klece
v cirkusu civilizace.
Jsem teď ve stádu -
v kleci cirkusu civilizace.




*foto: drips.cz  

Populární příspěvky z tohoto blogu

Alex Haley Tells the Story of His Search for Roots

Nový orient na téma: muslimové ve světě svém i cizím (články od 50. let do současnosti)

"Manifest radikálního realismu" Dominik Forman

ERIC GARNER "I Can´t Breathe" (RIP)